Saturday, November 20, 2010

Hari Hari Karoke!


Bila aku bosan...
Aku melayan jiwa aku...
Ape aku buat supaya aku dapat melayan jiwa aku??
Aku pergi 'melalak' kat pusat² karoke berdekatan...
Aku pergi dengan sape??
Aku selalu pergi dengan member yang boleh beradu suara secara mantap tanpa kecacatan...
antara orang yang boleh di beradukan suara dengan aku ialah Faris Omar..
tp Malang nye dia pon tak lah 'power' sangat...
Hampeh....

Tapi...
Setelah bertahun-tahun aku mengasah suara,
Aku dapati aku semakin pancit.. nyanyi 2,3, lagu dah pancit... apakah puncanya??
Kurang bersukan kah?
Terlebih merokok kah?
Makan banyak kah??
aihhh... aku pon tension, lebeh² lagi bila lagu yang aku boleh nyanyi dengan selamba dulu,
sekarang, tercungap-cungap aku dibuat nye...
hurmmm...

Mungkin bakat aku dah ditarik oleh 'Nya'... Tapi, takpe.. selagi aku masih bernafas, aku akan tetap berusaha...
Bukan berusaha untuk nynyi karoke je... untuk HIDUP aku jgk..

Hidup...
umur dah lanjut... tapi degree tak lepas² lagi...
Macam mane aku nak buat nih... 
Kalau lah aku ada...'power'...dan 'kekayaan'... tak perlu dah aku nak mengejar degree...

Hidup...
Hidup...
Hidup...

Aku bersyukur aku masih hidup...
Aku tetap akan berjuang demi keluarga dan mak bapak ku...
Aku akan menyusuri jalan² yang penuh berliku dengan penuh tenang dan bergayanya..
Amin...

tah ape tah aku merapu...

No comments:

Post a Comment