Friday, August 13, 2010

Hari ini aku bengang !@#!@$$%#^& !!!

Hari jumaat , 13 Ogos 2010... bangun pagi, badan rase lemah semacam,, dari mlm semalam, da makan ubat da dua bijik..after sahur, bantai anime Naruto Shipudden.. last2 terus tertidur.. Bangun je tdo, ambik kau, hingus kat idung menutup rongga2 idung ku.. lalu aku pon bangun dengan mengejut, utk cari tuala, dan menghembus keluar semua hingus yg dah semlman terkumpul.. 

patut nye ade kelas, kul 9 pagi. aku burn ar kelas tu..
uhhh...

burn kelas, konon nye nak settle kan pasal zakat aku..
sbb aku masuk UKM ni, xdpt tajaan lagi.. sbb ptptn dah tutup da kalo nak apply.. so aku pegi la jabatan bendahari UKM.. pegi punya pegi.. hampa aku di situ.. dia ckp kena g pejabat kaunseling pulakk.. 
"kat mane? aku tanye dia."

kat PUSANIKA UKM kata dia..

aku pon dgn pakai beg biru ade logo ukm, " aku dpt masa aku 1st masuk U ni.. " pegi la ke pusanika..

nasib baik ade kete.. itu pon cuak2 lagi nk bawak kete. sbb rule kat U ni , budak 1st year xleh bwk keta,, kata nye xcukup parking.. aku pedulik apa.. 
hahahaha

da sampai pusanika.. g singgah kedai photostat jap.. copy document2 utk petang ni.. nak kena g MATRADE kat jln duta tu,, sbb xanta lagi document yg aku g test aritu...

pastu g la kedai buku nk beli envelop.. 
then

bla bla bla bla.....

masuk pejabat kaunseling...
pap pap pap..

settle..
tgl nk g chop ketua kampung je pastu anta SHAH ALAM...

lepas pusanika, aku gerak la g gombak dlu, kira on da way nk g MATRADE tu,, nak anta document.., 

tp, terlepas pegi bengkel kete kat area TMN SRI GOMBAK...
jam mase tu baru kul 2.30, semayang jumaat da burn da,,,
s0, budget2,,, time tu smpat la kot...

and THEN...
aku nk check aircond kete aku.. dah jadi heater dahh sbb bocor kata org tu...
dah check check and check...

dia bukak itu ini..... mula2 cooling coil.. dah bukak, xde boco.. masuk gas, boco lagi..

last2 aku tngu2 punye tunggu,, jam da kul 5 ptg.. aih ni da xsempat nk g MATRADE...
sekali org tu ckp...

"bang , compressor ni dah bocor jugak ni.. kena tukar baru,, " , aku tanye dia brapa? dlm 300- 500 jgk ni,,

GAMPANG ko..\
dah la,, bg jela bill yg tadi tu..
lain kali la aku tuka compressor tu. "

skali kira punya kira.. bill kena rm 70..
ai...

nak kata repair aircond... xsejuk jugak.. letak gas ke? mcm xde gas pon..
aii..

lepas byr aku pon blah dgn rasa bengang dan hampa,,
ye la...
kita byr untuk di repair..
tapi yg dapat sama je sblm di repair.. mau tak hampa... huh!
pengalaman2... xpe pasrah je la,, nasib baik puasa aku bertahan lagi.. kalo tak, dah lama aku pegi 7 eleven beli air twister oren. hahahah..

last2 nasib baik sempat hantar document2 tu kat MATRADE,, kul 5.30ptg..
then nak balik menghala ke Petaling jaya,,,
woiiiii,,, parah... jamm yg ter amat sgt,,

on the way tu, aku singgah la jap kat Tropicana City Mall..
beli air ngn makanan., takut2 tak smpat sampai umah.. then boleh makan dlm kete...


so.. jangkaan aku tepat.. aku berbuka puasa di dalam keta,, walaupon nak sampai umah dah..
aaahh..

pengalaman...
terindah..
indah la jugak.. 

__think positive shafik_

No comments:

Post a Comment