Friday, August 6, 2010

Hari ni dah 2 minggu di Universiti Kebangsaan Malaysia.

Mood.. biasa je;
tak excited, tak boring , tak mengeluh...

semuanya biasa je..

tp ok la duk kat ukm ni.. rasa hidup ni, ade la benda nk buat,.

tarikh msuk UKm : 26 julai 2010..
cara masuk : apply upu.. 1st intake xdpt.. then buat e-rayuan.. target nak masuk Uitm, tp xlepas, sebab nye ADD MATHs xpass. hhaha.. last2 dpt la masuk UKM.

Di pendekkan cerita, aku ni byk dah tuka2 kerja sblm dpt offer UKM ni..

tarikh : 1 Julai 2010. keja la kat satu company swasta ni, kerja da best,ok ar, staff pon ok.. 22/7/2010, dpt la sms, " keputusan upu bg lepasan diploma,sila check status" aku pon try saje2 test. skali "tahniah anda dapat masuk UKM " time tu mula ar pening kepala aku bermula.. damn~

tarikh daftar : 26/7
dpt msg : 22/7
keje baru : 1/7 "xsampai sebulan lg tu." mula ah nk kena buat surat benti pulak," nasib baik bos ok, dpt la jugak gaji aku keje sblm 26 hb tu.. aish..
kelam kabut di buat nye,,

Dah masuk UKM;;

1) cabaran baru muncul.. bukan cabaran ape pon.. aku dah umur 23tahun.. nak belajar dgn budak2 lepasan matrik. wuh cabaran sungguh.. masuk kelas dah tertinggal 2 minggu dah.

2) kat UKM dia ada kolej2. aku dapat masuk kolej burhanuddin helmi.. konon nk cari la budak2 IT yg sama course ngn aku. tp haram.. xde lgsung. yg ade pon budak ni xminat course yg dia amik, "sains & pengurusan sistem."

3) masuk kelas, skali course aku, penuh ngn subject MATH!! aku dah ar failed Math, xtau ar bole ke tak.. dah ar blur jer dlm kelas, Alhamdulillah la, aku ade basic programming dulu time diploma. lega skit la bila masuk kelas programing.

4) konon2 budak diploma leh la buat transfer kredit utk menyingkatkan masa belajar,, sekali dah gi check.. xlepas. kena la buat 3tahun gak.. 23+ 3tahun =26 tahun aku nnt. tu pon kalo sume subject lepas. wuhhh. cabaran..

5) dah sminggu masuk UKM. dpt la plak panggilan utk buat "UJIAN MENULIS JAWATAN PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT MATRADE

Tarikh : 9 Ogos 2010 (Isnin)

Masa : 2.00 Petang
......

PEH,, lagi btambah pening aku.. akak aku suh aku g. tp aku rase nak g jugak, nak ambil pengalaman kan.. dapat ke xdapat ke tu wallahualam la kan..

hmmmm mudah mudahan Allah bg aku jalan yg betul la utk aku choose n hidup dgn jalan tu sampai bila..
amin..

akhir kata : Allah tu maha Adil.. aku terima ni sume sbg satu anugerah la dari NYA,. Rezki mencurah2 datang.. syukur..

coretan tuk hari ni..

Mohd Nor Shafik.

No comments:

Post a Comment